 |
توصيه روز |
 |
 |
:: بازار کامپيوتر :: |
 |
|
:: نکته آموزشی :: |
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
|
|
هفته روابط عمومی؛ در دام شعارمحوری نیافتیم
|
| | |
 | چندسالی است که به همت برخی از فعالان و پیشکسوتان روابط عمومی در ایران، مقارن با «روزجهانی ارتباطات راه دور و جامعه اطلاعاتی» و «روز ملی روابط عمومی در ایران»، هفته ای را تحت عنوان «هفته روابط عمومی» نامگذاری کرده که طی آن گردهمایی ها و نشست ها و رویدادهای مختلفی با حضور دست اندرکاران و شاغلان و متخصصان روابط عمومی در ایران به منظور برزگداشت روابط عمومی برگزار می شود. |  منصور ساعی، استادیار ارتباطات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی-چندسالی است که به همت برخی از فعالان و پیشکسوتان روابط عمومی در ایران، مقارن با «روزجهانی ارتباطات راه دور و جامعه اطلاعاتی» و «روز ملی روابط عمومی در ایران»، هفته ای را تحت عنوان «هفته روابط عمومی» نامگذاری کرده که طی آن گردهمایی ها و نشست ها و رویدادهای مختلفی با حضور دست اندرکاران و شاغلان و متخصصان روابط عمومی در ایران به منظور برزگداشت روابط عمومی برگزار می شود.
🔹خلق رویداد، گردهمایی و نشست و گفتگو، از مکانیزم های مهم برای بررسی، تحلیل و نقد فعالیت ها و عملکردها و ارائه گزارش های وضعیت سنجی و روند سنجی و اعتبارسنجی و رتبه بندی واقعی روابط عمومی است.
🔹همچنین این گردهمایی ها فرصتی برای آموزش و به اشتراک گذاری داده ها، دانش، تجربه ها،چالش ها و راهکارها، تشکیل کانون های همفکری و شکل دهی برنامه های مشترک و بازنگری در اولویت ها و فعالیت ها بر مبنای روندها و رویه ها است.
🔹 اصولاً گردهمایی و گرامیداشتی مفید است که براساس تفکر انتقادی به بازنگری و بازآرایی روندها، برنامه ها و فعالیت های ناکارآمد و تقویت تجربه های نو، مفید و سازگار با سازمان و جامعه هدف بپردازد.
🔹نتیجه تفکر انتقادی، آگاهی از چالش ها و مساله ها و بحران های فراروی روابط عمومی ها و نحوه مواجهه درست و اندیشیده با آنها است. نتیجه گفت و شنود انتقادی خلق ارزش در حوزه فکر، تجربه، تصمیم و فعالیت و برنامه است.
🔹هفته روابط عمومی، به مثابه بقیه هفته های نمادین در ایران نظیر هفته سلامت، هفته دولت و نظایر آن، نباید تنها فضا و فرصتی برای شعارمحوری باشد. زیرا شعارمحوری بتدریج، جای اولویت محوری و مساله محوری را می گیرد. دورهمی ها و گردهمایی ها، بدون بحث و تحلیل در داده های مطالعاتی و تجربی و بیان دانش و تجربه های موفق و ناموفق ایرانی و جهانی، در دام شعارمحوری می افتد. شعارمحوری هزینه است نه سرمایه گذاری وخلق ارزش. رویکرد شعارمحور به بتدریج این هفته روابط عمومی را از ماهیت خود خارج می کند.
اما رویکرد مساله محور با ابزار آموزش رویکردهای نو، نقد و بازنگری در گذشته، چراغ راه بازنگری در حال و خلق ارزش و آینده ای بهتر است. می دانیم که گذشته و هم حال و هم آینده در ارتباط هستند. در واقع برنامه ها، کنش ها و فعالیت های ما در هفته روابط عمومی در امسال و سال های گذشته، رویکرد و کنش مواجهه ما در سال آینده را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. | | | | | | |
|
 |
تحليل |
 |
 |
:: اقتصادی :: |
 |
|
:: فناوری اطلاعات :: |
 |
|
:: روی خط جوانی :: |
 |
|
:: ورزش :: |
 |
|
:: فرهنگ و هنر :: |
 |
|
:: حوادث :: |
 |
|
|
 |
 |
|
 |
|
|